Társasjátékok

Miplik - Hungarian Meeples

Miplik - Hungarian Meeples

Rókanyomon

2019. február 10. - xoxoxkapitany

A róka (Carnivora) a kutyafélékhez tartozik. Mi csak vörös rókának hívjuk. Pedig a rókák megannyi külön fajtája él még a bolygón szerte széjjel. Van például fakóróka, sarki róka, homoki róka, indiai róka, tibeti róka, a cuki hatalmas fülű sivatagi róka, és még sokan mások. A köznyelvben a rókák a fondorlatosság, cselszövés nagymeseterei. Ki ne ismerné Vukot, aki mindig túljárt a simabőrű eszén. És ez már így is marad - kivéve, ha befektetési tanácsokat adnak a rókák.

ht_pudding_the_fox_03_mt_140821_16x9_992.jpg

A Rókanyomon (Outfoxed! - kivátelesen nagyon jó a magyar fordítás) 2014-ben jelent meg a Gamewright gondozásában. Aranyos gyerekjáték, ami a Cluedo és Guess who? játékok szerelem gyereke lehetne.

Mi minden van a dobozban? 16 gyanusított kártya, 16 csibész kártya, 12 nyomjelölő, 4 nyomozó kalap, 3 egyedi dobókocka, 1 róka mipli, 1 nyomfejtő gép, 1 játék tábla és 1 leírás.

Baj van! Nem is kicsi! Valaki elcsente a Nagyi almás rétesét. A nyom még forró. El kell kapni, mielőtt megszökik vele a rókalyukba. A játékosok együttműködve próbálják megfogni a tettest amíg nem késő.

530127267_gamewright-rokanyomon.jpg

Kipakoljuk a táblát, ki-ki választ egy kalapot, ami a nyomozó miplit szimbolizálja, a gyanusított róka miplit lerajuk a rókamezőre (ő innen indulva fog végig menni, mintha mi sem történt volna). 16 gyanusítottunk van, amiket megkeverünk és a tábla széleire képpel lefelé lerakunk (4-et 4-et, de ha egymás mellé rakjuk őket úgy is jó). Random kiválasztunk kettőt, amit megfordítunk képpel felfelé. Jöhet a 16 csibész kártya! Kiválasztunk egyet és nem kukucskáljuk meg, mert ő lesz a valós tettes. A kártyát behelyezzük a nyomfejtő képbe. A maradék 15 kártya mehet vissza a dobozba. A 12 nyomjelölő tokent egymásra rakjuk. A 3 kockát a kezünk ügyébe helyezzük és kezdődhet a nyomozás!

Az kezd, aki legutóljára evett rétest. (Erről jut eszembe, ennem kell, hátha játszunk megint.) A játékos a körében két dolgot tehet: nyomokat keres vagy gyanusít. Bárhogy is dönt ezt meg kell ossza hangosan a többiekkel - nincs sumákolás, hogy "jaj amúgy pont a másikra gondoltam". És dob a kockákkal. Ha nyomokat keresünk, akkor a tappancs jel lesz a nyerő, ha gyanusítunk, akkor a szem. 3-szor lehet újra dobni, és mindnig megtarthatjuk azokat a kockákat, amik számunkra kedvezően alakultak. Azt akarjuk elérni, hogy a 3-dik dobás után minden kocka vagy tappancsot vagy szemet mutasson. Ha nyomozunk, akkor annyit léphetünk, amennyi tappancs van a kockákon. Fel és le, de sosem srévizavé. Ha olyan mezőn állunk meg, amin lábnyom van, akkor elvesszük a tábla mellett sorakozó tokenet egyikét, ami mindig egy ruhadarabot jelöl, és belehelyezzük a nyomfejtő gépbe, azaz a token számára kialakított likba. Ezután kinyitjuk a kis ablakot a gépen és két dolgot láthatunk: fehér vagy zöld a luk. Ha fehér, akkor a tettes nem hordja az adott ruházati cikket, ha zöld, akkor de. Így szűkíthetjük a listát. Gyorsan összevetjük a már felfedett gyanusítottakkal, és akin nincs az adott ruha, az kiesik - van alibije. Mi történik, ha a másik opciót választjuk és gyanusítunk? Ha megvannak a szemek, akkor 2 kártyát felfordíthatunk a tábla körül lévők közül, és legjobb emlékezetünkre hagyatkozva ismét kizárhatjuk azokat, akik nem rendelkeznek a már megismert tárgyak bármelyikével.

Ha ne adj' isten Fortuna nem kegyes és 3 dobásból nem jön össze a megfelelő ikon mennyiség, akkor a róka mipli elindul, méghozzá 3 mezőt halad. Jöhet a kövi játékos és újra és újra. A játék akkor ér véget, ha a róka elmenekül, azaz lesétál az útján a tábláról, vagy megfejtjük ki a tettes. Tha-daaam!

jatekelemek.jpg

Aranyos kis játék, igazi gyerek szórakoztató. Egy-két parti pompás móka. Külön aranyos, ahogy a rókák el vannak nevezve. A grafika is cuki, jól kivehető kin van például monokli vagy hord ernyőt. Hát persze! Lehet a nehézséget is fokozni, ha mondjuk a menekülő róka nem 3-mat, hanem 4-et lép. A bátrabbak 5-öt is léphetnek. Bizony van, hogy elmenekül a galád. A nagyon pro-k egyedül is játszhatják akár, de minél többen vagyunk, annál jobb. Nekem külön tetszett a nyomfejtő "gép", ami a gyerekeknél is nagy siker. Betenni a tokent, ellenőrizni az ablakot, kizárni a gyanusítottakat, stb. Persze nem egy Scythe, de nem is várjuk tőle, hogy az legyen.

Nyomozó kalapot fel és irány visszaszerezni a Nagyi almás pitéjét, amíg forRÓK A nyomok!

Típus: Tábla
Játékosok száma: 2-4
Ajánlott kor: 5+
Játékidő: 15 perc
Grafika: 3/5
Komplexitás: 1/5
Újrajátszhatóság: 4/5

Összesen: 4/5

Játszottál már ezzel a játékkal? Mik a tapasztalataid? Írd le kommentben! Ha nem, akkor próbáld ki, és utána írd le, hogy tetszett!

A bejegyzés trackback címe:

https://xoxoxkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr1014618974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása