Társasjátékok

Miplik - Hungarian Meeples

Miplik - Hungarian Meeples

Pandemic: Reign of Cthulhu

2019. február 14. - xoxoxkapitany

Cthulhu - R'lyeh Ura, az Álmodó
Atlatch-Nacha - a Pók-Isten
Azathoth - a Vak Őrült Isten
Dagon - Hydra Anya társa,
Hastur - A Kimondhatatlan
Ithaqua - A Szél Járó
Nyarlathotep - A Mászó Káosz
Shub-Niggurath - Külső Isten
Shudde-M'ell - Az Alant Ásó
Tsostaggua - N'kai Álmodója, a Varangy Isten
Yig - A Kígyók Atyja
Yog-Sothoth - Külső Isten

Az Ősi Vének számossága a végtelenhez konvergál, ahogy HP Lovecraft hagyatéka, a Cthulhu mítosz egyre nő. Nem lenne elég egy blog bejegyzés az összeset felsorolni. Ez a pár név, azért fontos, mert:

ct.jpg

Az alap Pandemic játék spin-off-ja, a Reign of Cthulhu 2016-ban látta meg a napvilágot a Z-Man Games jóvoltából. Matt Leacock játékáról újabb bőr került le. Ezúttal a Lovecraft-i világba csomagolva a már jól bejáratott játékot.

A dobozban kapunk 1 játéktáblát, 1 szabálykönyvet, 7 nyomozó miniatűrt, 26 kultista figurát, 3 Shoggoth figurát, 4 kapu tokent, 44 nyomkártyát, 12 ereklye kártyát, 24 idéző kártyát, 7 nyomozó kártyát, 4 segítség kártyát, 12 Ősi Vén kártyát, 18 épelméjűség tokent és 1 épelméjűség kockát. A célunk bezárni 4 kaput. A 4 város, ahol a kapuk vannak: Innsmouth, Arkham, Dunwich és Kingsport. Viszont veszítünk, ha Cthulhu felébred, vagy nem tudunk új kultistát a táblára tenni, vagy nincs új Shoggoth, ami a táblára kerülhet, vagy nincs tőbb nyomkártya, vagy minden játékos megőrült. Csak ennyi, ugyi-bugyi.

pic2866737.png

Az épelméjűség kocka és token kissé furán hangzik, de nagyon fontos (nem csak ebben a Cthulhu-s) játékban, hogy karaktereink meg ne őrüljenek, ezért szurkolunk mindig, hogy az üres oldalán landoljon a kocka. A játék tehát a Pandemic szisztémáján működik, amiről már volt szó. Annyi különbséggel, hogy itt kultisták jelennek meg, nem vírusok, kitöréskor egy-egy Shoggoth indul útjára és az Ősi Vének közül 6 kerül elő + a végén Cthulhu, de ha őt látjuk, akkor kezdhetünk is összerámolni és újra keverni a lapokat, stb. Az előkészületek során tehát a táblát kultistákkal populáljuk: 2-2 kártyát húzunk az idéző lapokból, és először 3-3, aztán 2-2, majd 1-1 csuklyás figurát teszünk arra a lokációra, amit húztuk. Aztán egy Shoggoth-ot is, ami lassan araszolni kezd a legközelebbi kapu felé. Az idéző lapok alján van a szimbólumuk, ha azt látjuk, amikor húzunk, akkor a Shoggoth halad. A játékkosok választanak 1-1 nyomozót, megkapják a kártyájukat - minden nyomozónak van különleges képessége itt is -, kapnak a játékosszámnak megfelelő mennyiségű lapot a nyompakliból - amibe előzőleg belekevertük a 4 "gonosz kavarása" kártyát, csak úgy mint a járvány kártyákat tennénk az eredetiben. A nyomozók a vasútállomásra állnak, és indul a móka.

4 akció áll rendelkezésre: séta a kövi pontra, buszozás, ha van megfelelő színű nyomkártyánk, utazás a kapun át (ekkor kockával kell dobni, mert az őrületet kockáztatjuk - hehehe), kultisták irtása, a Shoggoth legyőzése (3 akcióba kerül), adni/kapni nyom vagy ereklye kártyát - már ha a megfelelő városban vagyunk -, és egy kapu bezárása. Eztán húzunk 2 nyomkártyát és bízunk benne, hogy nem szabadul el a gonosz. De ha mégis "Evil stirs" kártya jön, akkor végrehajtjuk az utasításokat, és meg is jelenik az első Vén. Majd az idézés pakliból annyit húzunk amennyit a fenti (az aktuális Vén alatti) szám indikál, és teszünk 1-1 kultistát a megfelelő helyekre. Ha 3 kultista után jönne a 4-dik, akkor nem kitörés van, hanem jön a kövi Nagy Öreg. Természetesen, mindnek saját kis gonoszsága van, amit végre kell hajtani. Szerencsére az ereklye kártyák kijátszása nem kerül akcióba, és nem kell a sorunkra várni, csak simán kijátsszuk. És dobunk a kockával. Még szép! Mikor a Shoggoth-ot is le akarjuk győzni, és oda megyünk, ahol lokál, akkor is dobunk a kockával. Ha ne adj' isten elvesztettük az eszünket, akkor a játékoskártya megfordításával jelezzük, hogy elpattant az utolsó húr is. Ekkor a karakter már nem lesz őrültebb, viszont kevesebb akciót hajthat végre, és a különleges képessége is korlátozódik. Vissza lehet csinálni, csak kell hozzá mák. Arra meg nem szerencsés bazírozni ugyebár...

143167345.jpg

Dióhéjban így néz ki a játék. Aki játszott az eredetivel, itt semmi meglepetés nem éri, kivétel egy: sokkkkkkkal de sokkkkkkkkkkal nagyobb a nyerési esély. Érezhetően könnyebb. Talán azért, mert kevesebb a lokáció? Vagy, mert ügyesebbek a karakterek? Vagy csak jó kombóban kell őket használni? Vagy mindez egyszerre? Akárhogy is, de meg lehet csinálni! A miniatűrök szépek, a lelkesebbek ki is festhetik őket - a nyomozók a legnagyobbak, simán el tudnák taposni a Shoggoth-okat, meg a kultista törpéket. A grafika nem a legeselegtetszetősebb, inkább hullámzó. Néhol jól el van találva, néhol meg ehhh. A játékidő rutinnal csökkenthető picit, de érdemes kiélvezni akkor már. A korhatár talán inkább az őrület és szörnyek miatt van, kevéssé a komplexitás miatt. Sajna magyarul még nem találkoztam vele. Amúgy akár egyedül is le lehet ülni pötyögni vele, még ha nincs is rá szóló mód kitalálva külön. A szabálykönyv tök jól magyaráz, nem bonyi.

Összességében nagyon jó kis játék ez. Külön klafa, hogy a szabálykönyv eleje egy prológus a játékhoz, mintha a regényben lennénk tényleg.

"Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn."

Típus: Tábla
Játékosok száma: 2-4
Ajánlott kor: 14+
Játékidő: 40 perc
Grafika: 3/5
Komplexitás: 2/5
Újrajátszhatóság: 4/5

Összesen: 4/5

Játszottál már ezzel a játékkal? Mik a tapasztalataid? Írd le kommentben! Ha nem, akkor próbáld ki, és utána írd le, hogy tetszett!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://xoxoxkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr5914627884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása