Társasjátékok

Miplik - Hungarian Meeples

Miplik - Hungarian Meeples

Escape room: The Game - Virtuális Valóság

2019. július 07. - xoxoxkapitany

A virtuális valóság, azaz a VR valójában egy szimuláció. Olyan szimuláció, amivel a való világunkból kilépve egy képzelt helyzetbe kerülünk. Ez lehet földhözragadt - példul séta egy olyan városban, ahol nem valószínű, hogy valaha is eljutunk -, és lehet teljesen elvadult dolog - mondjuk egy sci-fi élmény egy űrhajón UFOkal. A spektrum végtelen. És pont ez a lényeg. Fogunk egy speciális szemüveget, ami kapcsolódik a központi rendszerhez, felvesszük és nézzük, ahogy máshol vagyunk. A képek fejlődnek, ahogy a technológia is halad előre és a szemünk elé egyre élethűbb "valóságok" tárulnak. Ezt még meg kell spékelni hanggal és esetleg egyéb hatásokkal - vizet spriccelhetnek ránk és hasonlók. Ezzel együtt az ára meg szépen csökken és a házilag elérhető modellek már zsebpénzért beszerezhetők. Ez sem ú jkeletű dolog amúgy. Egy bizonyos Morton Heilig már az 1950-es években írt egy olyan mozi (Experience Theatre), ahol a néző szinte része lehet az eseményeknek az érzékei használatával - nem csak a szemével és fülével. 1962-ben meg is építette a Sensorama nevű prototípust és öt rövidfilmet vetített a látogatóknak. Ez még persze egy mechanikus ketyere volt. Ennél viszont nem ment tovább a dolog. A 70-es évektől egészen a 90-esig a VR-t szimulációs gyakorlatokra használták leginkább az űrkutatásban, hadászatban és az autóiparban. Az 1990-as évektől viszont újra a hétköznapi népek piacára került a VR, és bár mai szemmel meglehetősen fapados volt, ám ez volt az előfutára a mai VR gukkereknek, amikkel a akár a Bosszúállókkal repülhetünk csatába, mint Vasember. Megvan a Fűnyíróember c. film? Ugye, ugye? Most pedig már itt tartunk, lassan úgy lesz elérhető, mint a liszt az ABC-ben. Az meg, hogy mit hoz a jövő? Csak ki kell várnunk. Ráérünk.

1_1pjyumlo4ufmfu7zbpofpw.jpeg

Az Escape room: The Game - Virtuális Valóság 2017-ben jelent meg. Az alapjáték 2016-os volt, és ez annak egy továbbfejleszett változata. Nem részletezik az alkotók névsorát, viszont a kiadó az az Identity Games/Noris Spiele. Az alapjáték is szabadulószoba tematikájú, csak az még mechanikus alapokon nyugszik - kulcsokat kell kezelni egy masinával. Ez már az upgrade.

A nagyocska dobozban találunk 3 darab zárt borítékot (bennük a 3 küldetés), 1 VR szemüveget, 2 x 8 tippkártyát, 1 tippkártya dekódert és 1 alapszabálykönyvet. Kell még hozzá 1 okostelefon és még 1 okostelefon, vagy tablet, vagy bármi okos dolog internettel.

Szabadulószoba. Ez a XXI. század emberének már mindent el kell mondjon. 

pic4358403.jpg

A játék célja, hogy a 3 küldetésen helyt álljunk és kiszabaduljunk megoldva az egyes (rész)feladatokat. 

Ha mind a 3 küldetést leírnám, akkor széééééééééétspoilerezném a játékot. Ergo nem fogom. Amúgy a dobozra nézve levágjuk mi is a lényeg az egyikben. Tengeralattjáró? Hm? Hm? Hm?*kacsint*kacsint*

DE!

Ha már ez a mennyiségű info is zavar bárkit, az nyugodtan scrolloljon a következő kép alatti részhez. Nem? Oké. 

Jöjjenek az előkészületek:

Olvassuk el az általános szabálykönyvet. Semmi mást ne babráljunk! Ne nyissunk ki mást, ne kukucskáljunk! Türelem.

Fogjuk az egyik okostelónkat és töltsük le rá az appot, vagyis a Chrono dekódert. Itt keresgéljünk! A másik gépünket pedig használjuk a VR valóság lesegetésére. Applikáljuk bele a szemüveget - miután erre is lehúztuk a megfelelő app-ot. És csak ezután olvassuk el az első küldetés részleteit! 

A játékmenete eképp néz ki: Be vagyunk szorulva. Körbe-körbe nézünk a szemüvegben és olvasgatjuk a rendelkezésünkre álló információkat. Columbo hadnagy módjára próbáljuk összerakni a nyomokat és megtalálni a megfelelő kulcsokat, amiket (virtuálisan) a helyükre rakva és elfordítva kijuthatunk. Minderre 60 percünk van. 

Lejárt az idő és még bent vagyunk? Gatter van. Csók. Kijutottunk az idő vége előtt? Nyerési helyzet forog fenn. Éééééééééés ennyi!

pic3935995.jpg

Innentől minden egyes leírt szó elvenne a játékélményből. Ezért is nehézkes szabadulószobás játékokról írni. Az Escape room ugyebár az EXIT játékok konkurenciája, és mint olyan egyszer végig játszós. Viszont a VR azt kell mondjam a jövőbe mutat, és más is és jobb is. Okos dolog, hogy van bevezető játék, hogy jól ráhangolódjunk és kicsit ráérezzünk a dolgokra. A szabályok egyszerűek, mint a faék: ránk és a józan eszünkre van bízva minden. A grafika? Nos... úgy mondanám, megfelel a kor kívánalmainak. Tuti, ha 10-20 év múlva valaki visszanézi, akkor úgy fogja szívni rajta a fogát, mint mi most a régi filmek retró különleges effektjein. A hangeffektek klafák, nagyon adták a hangulatot az egész klausztrofób dologhoz. Szerintem 3 embernél több nem szerencsés, mert nem férünk hozzá a kütyükhöz, de hát több fej többet gondol. Nyugi, megoldhatók a feladványok, és tuti lesz facepalm is, hogy "óóóóbakkkkkeeeer! erre nem gondoltam". Akinek megvan az alapjáték, az tudja használni a régi dekódert itt is, ami jó, hogy ha a játék nem is újra játszós, az eszközök újra hasznosíthatóak. A VR szemüveg egy karton megoldású hozzávaló. Legalább nem pazaroltak műanyagot. Ami engem zavart ici-picit, hogy egyből 2 okostelefont keres a leírás (a doboz csak egyet említ), és nem tuti, hogy mindenkinek van 2 egy háztartásban. Talán emiatt 2 személy a minimum? De a lényeg, hogy szánjunk rá időt, helyet és ha muszáj vegyünk be egy nyugibogyót, hogy ne pánikoljunk!

Az Escape room: The game - VR a jövő zenéje egy rakat élménnyel és kihívással. Tessék nekifutni!

Azt gondolom a VR és az AR nagy dolgok lesznek. - Mark Zuckerberg

Típus: Puzzle, elektronikus
Játékosok száma: 2-5
Ajánlott kor: 16+ év
Játékidő: 60 perc
Grafika: 4/5
Komplexitás: 2/5
Újrajátszhatóság: 1/5

Összesen: 4/5

Játszottál már ezzel a játékkal? Mik a tapasztalataid? Írd le kommentben! Ha nem, akkor próbáld ki, és utána írd le, hogy tetszett!

Marcella Macska régi vágású. Még csak ismerkedik a szerszámokkal, a kezelőfelülettel és az applikációkkal.

20190707_110856.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://xoxoxkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr3514926564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása