Társasjátékok

Miplik - Hungarian Meeples

Miplik - Hungarian Meeples

Rest In Peace: The Asylum

2019. június 12. - xoxoxkapitany

Rated (R)

Egy elhagyatott, lepusztult épület már önmagában is lehet hátborzongató. De ha hozzáköltenek valami íjesztő történetet, akkor biztosra vehető a betojás. Vannak történetek, amik igazak, vannak, amik annyira hihetők, hogy a legtöbben igaznak hiszik, és lehet olyan is, ami annyira elképesztően földöntúli, hogy akár igaz is lehet. Ezek régen szájhagyományok voltak, ma már ezek a creepypastak. Vagyis hátborzongató, ijesztő történetek, amik az internetre kikerültek, és szárnyra keltek. Amúgy a név a 'copypasta' szóból származik, kicsi szóviccel csavarva. A creepypasta sztorik általában kitaláltak, de megesik, hogy némelyiknek van valóságalapja is. Ilyenkor még ijesztőbb vagy épp hihetőbb. A cél mindig ugyanaz, hogy beindítsák az emberek elemi félelmeit. Megszámolni sem tudnánk mára hány ilyen történet kering a neten. Lehetnek kevésbé ijesztőek, de vannak nagyon kidolgozottak, sőt elgondolkodtatóak is. A témaválasztásuk természetesen meglehetősen egysíkú: gyilkosság, különös halál, bosszú, kísértetek, titokzatos lények stb. Íme egy mutiba:

Játékbabák

IIllinois déli, vidéki részén egy játékvállalat elkezdett “realisztikus” játékbabákat árusítani várandós anyáknak... de miután az anya megszülte a gyermekét, a játékbaba sírni kezdett. Végül még a ringatás sem nyugtatta meg, és egyáltalán nem lehetett elcsendesíteni. Amikor a baba sírni kezdett, a szülőnek meg kellett ütnie, idővel egyre erősebben, hogy végre elhallgasson. Az egyetlen, amitől teljesen elhallgatott a baba, ha a fejét a falnak csapva tönkretetted a szerkezetet, ami a sírást okozta. A szomszédok több alkalommal rendőrt hívtak gyermekbántalmazás miatt, és amikor azok kiérkeztek, csecsemők véres maradványait találták a falakon és a padlón szétkenve. A legtöbb esetben az anyák nem értették, miért jött ki a rendőrség, hiszen ők csupán, ahogy mondták, “megszabadultak az ostoba babától” miközben egy csecsemő formájú csomagot ringattak a karjaik között.

asyl.jpg

A Rest In Peace: The Asylum 2018-ban jelent meg. John Kean és Thomas More a két szülőatya. Kiadó nincs, ugyanis ez is egy PnP játék. Vagyis kinyomtat és játszik fajta. Bolti forgalomban ne keressük, csak élvezzük a spórolást és a játékot.

Ha ügyesek voltunk technika órán, akkor +1 esélypontot kapunk a szép, igényes kivágásra és ragasztásra. Eredményként kapunk 1 játéktáblát, 5 pentagon alakú feladat jelölőt, 13 négyzet alakú ereklyét, 1 négyzet alakú kulcslyuk jelölőt, 5 kör alakú nyom tokent és 1 összeorigamizható szabályfüzetet. Kell még pluszban legalább 14 sima, 6 oldalú dobókocka, 1 játékos mipli, 1 szerencse jelölő és 1 szellem mipli. Utóbbi tárgyakat a saját háztartásból szedjük össze.

Az öreg Árvaház romjai a város melletti dombon omladoznak már emberemlékezet óta. De a történetek az ott elkövetett rémségekről tovább élnek. Pár évente valami nagyszájú tinédzser bemászik bátorságtól fűtve a kerítés résein. Azok, akik visszatérnek mind hullafehér arcúak, tágak a pupilláik és nem beszélnek arról, amit láttak. Azt suttogják az emberek, hogy olyan rontó szellemek járják az épületet, melyeket odaköt egy átok. Talán egy nap valakinek lesz mersze és szerencséje is, hogy megtalálja az elátkozott ereklyét, és kivigye az intézet falain kívülre, örök nyugalmat adva ezzel a szellemnek.

pic4298183.jpg

Tehát, a feladat megtalálni egy tárgyat, amivel el kell hagynunk a helyszínt, miközben esélyes, hogy egy szellem kerget majd bennünket. 

Tegyük a táblát magunk elé. Rakjuk mellé a megkevert négyzet alakú jelölőket kulcslyukkal felfelé. Eztán válasszunk ki random, és totál-kukucska-mentesen 3-mat a kör alakú tokenből, és rakjuk a nyomoknak fenntartott helyre őket. Ugyanígy járjunk el a pentagon alakú feladatjelölőkkel is, annyi, hogy 2 kell csak. A szellem megtalálása alap feladat. A táblára van vésve. Azt nem lehet megúszni. Tegyük a szerencsénk jelölésére alkalmazott tárgyat a Luck feliratra, ahol még 4 levelű a lóhere. A miplink a kertből indul. A szellem már bent van, csak nem tudjuk hol. A temérdek kockát pedig tegyük a kezünk ügyébe. Nem kell félni, nem egyszerre kell velük dobni. Többsége inkább jelölő lesz. Az első szimpatikus kockával dobjunk is hama-hama. A dobott értéknyit haladjunk be az intézet zordon falai közé. És gondolkodjunk el, vajon nyelvtanilag helyes volt-e az előző mondat? Kétséges... sebaj! Viszont fontos, hogy csak egymással összekötött, szomszédos szobából/ba mehetünk. Egy eset lehet, ami ezt felülírja, ha találunk egy titkos átjárót, amivel levágjuk a távolságot. Ám ehhez 2 darab kell ugyebár, egy bejárat és egy kijárat. De ne rohanjunk előre!

Minden körben az van, hogy megvizsgáljuk az adott szobát. Ezután megyünk tovább. Ezután megy a szellem, mármint ha már előbukkant. Vizsgálat, megyünk, jön. Szóval most valahol az első 6 szoba egyikében leledzünk - mivel az előbb dobtunk egyet a 0-dik körben. A négyzet alakú jelölőkből elvesszük a legelsőt. Azon látunk 3 szimbólumot és 1 számot. A számnak megfelelő mennyiségű kockát veszünk elő a készletből, dobunk velük és a szobára tesszük őket. Max. 3 kocka lehet amúgy. Ha ne adj isten egyből behúztuk a szellemet, akkor magunk mellé rakjuk a szellemmiplit, megfordítjuk a négyzet alakút, hogy a kulcslyukat mutassa (bezártuk a helyiséget) és dobjunk 1 kockával, hogy fussunk, ahogy a pici lábunk bírja. De ne legyen ekkora pechünk, mondjuk, hogy a szellem még nincs meg. Tehát van egy vagy egy pár kocka a szobán. Kiválasztunk egyet, és amennyit a kocka mutat annyit haladhatunk, akármelyik irányba. Kiválasztjuk melyik kocka az és azt jól vissza is tesszük a többi közé. Megérkezünk az új terembe, húzunk egy négyzet alakút és dobunk annyi kockával, amennyit mutat, a kockákat meg lerakjuk. Megint választunk egy kockát, és annyit megyünk és így tovább és így tovább, amíg az összes szobát fel nem fedeztük. A rohangászás közben a pentagon alakú feladatlapkáinkat is figyeljük, mert ha valamelyiket teljesítjük, akkor az alatta ?-lel takart nyomot felfedhetjük. Nyilván a 3-dik nyomot maga a szellem takarja, tehát mindenképp meg kell találni, és meg is fogjuk. Vagy ő minket? HAHAHAHA! khm... Szóval, kiszabadul a szelem a palackból, és útnak indul. Mi folytatjuk a keresgélést, amíg meg nincs mind a 3 nyom. Ha megvannak, akkor csak el kell jutnunk ahhoz az ereklyéhez, amin a 3 felfedett ikon egyszerre látható, felvesszük és angolosan távozunk a kerten át. A szellem meg jön. Amíg nincs nálunk a relikvia, addig csak oda-visszázik a kert és a padlás között, de ha nálunk van a tárgy, akkor már direkt követ minket. Hogyan? Kockával! Mi mással. Hisz a 3-dik dolog minden körben, hogy dobunk 1 kockával a szellemnek. Ő meg megy. Fontos, hogy be lehet zárni termeket azzal, hogy megfordítjuk a négyzet jelölőt az adott szobán és visszarakjuk a kockákat a többihez. Ide nem tudunk többet bemenni, azaz nem állhatunk meg rajta. A szellem de. A Luck-ról is egy szót: Ha ne adj isten szívünknek nem tetsző egy kocka eredménye, akkor újra lehet dobni, ám ilyenkor felhasználjuk a szerencsénket. Vagyis a Luck felirat melletti jelölő egyet halad jobbra, és a lóhere veszít egy levelet. Ezt addig csinálhatjuk, amíg el nem fogynak a levelek. Utána marad a pech. 

Ha kijutunk az ereklyével győztünk! Juhú! Ha a szellem azon a mezőn landol, ahol állunk, akkor támad, és nyer, és elveszítjük az életünket, és a lelkünket és a játékot. 

Az alábbi képen a játékos kollega rendesen szétnyirbálta a darabokat, és bolti minőségre hozta össze a játékot.

pic4311601.jpg

Éééééés ennyi! Nem is igazán maradt mit kiszaszerolni ezen kívül, mert hát nem egy bonyi történet. Taktikázni kell, hogy a legpraktikusabban hogyan járjuk be a 13 termet. Mindeközben a 2 feladatunkat is teljesítsük. A szellem persze random bármikor elszabadulhat, aztán kerülgethetjük egymást. Viszont minden taktika mellet a lényeg mégis a mák. Lehetünk bármennyire furmányosak, ha a szellemnek pont annyit dobunk, hogy hozzánk lép, és a Luck is kifogyott, akkor annyi, meg egy bambi. Emiatt nem is lehet rámondani, hogy taktikai. Inkább maki. Angol nyelven letölthető és nyomtatható. Könnyed nyelve érthető, nem lesz para. A grafika kellően creepy. Sőt láthatóan valódi helyiségek képeit látjuk a táblán, ami ad bele kis extrát. A baba meg a szabálykönyvön rendesen nyomasztó. A 10 éves korhatár, hááááát.... megfontolandó. A játékidő igen rövid is lehet egy peches szellemes sorozattal, de kihúzhatjuk jó soká is. Csak rajtunk múlik! Á, csak vicceltem. A szerencsén múlik. A nehézség állítgatására van lehetőség. A szabálykönyv végén 6 fokozatot próbálhatunk ki. Az Epic-et a Dominó nevű hölgyek simán abszolválják majd. *kacsint*

A Rest In Peace: The Asylum egy klafa kis játék, megéri a pénzét, bár a szerencsefaktor kissé beárnyékolja az amúgy sem napfényes termeket, ahol a szellem már ránk feni a fogát. Ki kell próbálni, mi bajunk lehet? Max. oda lesz a lelkünk.

Húúúúúúúúúúúhúhúúhúúúúúú! - ősi szellem mondás

Típus: Horror, kocka
Játékosok száma: 1
Ajánlott kor: 10+ év
Játékidő: 15 perc
Grafika: 4/5
Komplexitás: 1/5
Újrajátszhatóság: 3/5

Összesen: 3/5

Játszottál már ezzel a játékkal? Mik a tapasztalataid? Írd le kommentben! Ha nem, akkor próbáld ki, és utána írd le, hogy tetszett!

A végére a PnP bemutatóknál szokás szerint a "Hogy is néz ki a játék csináld magad verziója" rovat marad a szereposztással. Eképp:

Starring:

Green Bagoly as The Játékos, Kultista mipli as The Szellem, Lukas 2 filléres as The Luck, Kockák as The Kockák.

20190611_232452.jpg

Itt pedig Marcella Macska sincs meggyőzve arról, hogy pusztán a taktika elég a győzelemhez. Igaza lett.

20190611_234303.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://xoxoxkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr2214888484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása