Társasjátékok

Miplik - Hungarian Meeples

Miplik - Hungarian Meeples

Agent decker

2019. július 07. - xoxoxkapitany

Ethan Hunt, Jason Bourne, Mr és Mrs Smith, Bryan Mills, Harry Hart, Harry Tasker, Austin Powers, és persze James Bond. Kémek, akiket ismerünk a filmvászonról. Az egész a képzelet szüleménye. Vagy mégsem? De nem ám! Nézzünk pár példát a való életből! Melita Norwood, egy látszólag ártatlan hölgy, aki Anglia egyik atomkutatási intézetének igazgatójának titkárnője volt, és munkaideje lejártával az oroszoknak küldött anyagokat a kutatásokról.  Vagy Klaus Fuchs, aki a II. Világháború előtt Angliába ment, hogy szintén atomkutatásokban vegyen részt. Amit meg is tett, annyi extrával, hogy ő is az oroszoknak kémkedett egészen amíg le nem bukott. Mata Hari, aki exotikus táncosként a németeknek kémkedett Párizsban az I. Világháború alatt. Szegényt ki is végezték 1917-ben 41 éves korában. Sidney Reilly, születési nevén Sigmund Georgievich Rosenblum, aki Oroszországban látta meg a napvilágot. Ian Flemming róla mintázta James Bond karakterét. Reilly becenevei voltak a "kémek ásza" és "gentleman kém". Igazi nőcsábász volt. Kellemetlen, hogy 1925-ben a szovjetek elfogták és vége lett a dalnak. A kémkedés tehát nem légből kapott ötlet és nem is mai találmány. Megfigyelés, hírszerzés, kémkedés, behatolás és felderítés, mind-mind alapvető szükséglet az ellenfél legyőzéséhez vezető úton. Katonai, gazdasági, politikai érdekeket szolgáló titkosszolgálatok minden országban jelen vannak. Épp csak nem látjuk őket. Ettől olyan titkosak. Egy bonmot szerint a prostitúció után a második legősibb mesterség. Az ókorban - ie. 2000-től - már nyomon követhető a létezése Mezopotámiától, Perzsián át Kínáig. Hun eleink ugyanígy rendelkeztek felderítőkkel, ami sikerük egyik alappillére volt. A szakma tehát ősi, jelen van és folyamatosan fejlődik, ahogy a technika is rohamléptekben halad előre. Vigyázzunk, hogy a szobába berepült légy valóban ízeltábú rovar-e, vagy netán egy nano-kamerával ellátott kémrobot! 

gettyimages-837345268-1920x1080_r3joa.jpg

Az Agent Decker egy 2015-ös játék. A megálmodója, kivitelezője és mindenese Manuel Correia. A játék nem került bolti forgalomba, mert PnP - Print and Play, vagyis nyomtasd ki és játssz fajta. Ez ugyebár jelentékeny költségmegtakarítást is jelent számunkra. Mint minden kém, mi is egyedül kell dolgozzunk. Szóló játék.

Amennyiben minden klappolt, úgy nyereményünk egy 54 lapból álló pakli kártya. A kártyák pedig: 1  darab riadó kártya, 8 darab kezdő lap, 22 darab akadálykártya és 23 darab küldetéskártya. Alkalmazzunk még 2 darab nem túl nagy, nem túl kicsit jelölőt is tokennek. 

Titkos ügynök vagy, aki most végzett az akadémián, és kiküldik éles küldetésre tapasztalatot szerezni. Ez az első bevetésed. A feladatod megtalálni és kimenteni a túszt, amihez fejlesztened kell a felszerelésed és be kell olvadnod.

pic3064024.jpg

A feladat tehát adott: behatolni, kimenteni és elmenekülni. Klasszik titkos ügynük cucc. Sima liba. Vagy mégsem?

 Az Agent Decker egy pakliépítő játék. Vagyis gagyi lapokkal kezdünk és azokat próbáljuk meg felturbózni menet közben. Nézzük végig a lapokat mielőtt belefutunk egy nagyobb pofonba. A riadó kártya arra szolgál, hogy jelöljük rajta, hogy mennyire vettek minket észre. Ez minden kör végén nő (hacsak nem teszünk ellene) 0-tól 50-ig jelölhetjük rajta a szintet a 2 tokenünkkel. A kezdőlapoknak 2 fajtája van: harc (O) és rejtőzködés (Δ). Ezeket arra használhatjuk, hogy vagy lecsapunk egy akadályra és magunkévá tesszük, vagy csak hatástalanítjuk. Az akadályok, amiken át kell verekedünk magunkat. Ezen lapok alján látható, hogy mennyi kell az alapkártyákból ahhoz, hogy interaktáljunk velük, illetve az is ott van, hogy mennyivel növeli a riadó szintet, ha kifut a sorból (mindjárt kiderül mi is a sor). Amikor már miénk a lap, akkor a felső részét kell nézni és ott is a 2 alapikon valamelyikét láthatjuk és használhatjuk. Vannak felszerelés kártyák. Ezekre a KEEP felirat van nyomtatva. Ezek nem a dobópakliba kerülnek, hanem felhasználhatjuk majd őket. A tulajdonságaik rájuk vannak írva. Aképp járjunk el, amikor használjuk őket. Viszont, ha felhasználtuk valamelyiket, akkor a dobópakliba mennek és csak akkor játszhatjuk ki őket újra, ha a kezünk ügyébe kerültek megint. Érdemes gyűjtögetni. Kb. ez a lényeg az elején. Jöjjenek az előkészületek!

Mind a 8 kezdőlapot megkeverve balra magunk mellé rakjuk. Megkeverjük azokat a lapokat, amiknek a jobb alsó részén nincs betű (A-tól kezdve I-ig.) Ez lesz az akadálypakli. 6 lapot felfordítva lerakunk egy sorba, és a bal oldalára kerül a maradék lefordítva - húzópakli. Fontos, hogy néhány lapon adalék infó van a lapról, ami befolyásolja, hogy a sorba hova kerül. Példul az őrkutyákat oda kell mozgatni, egy ember szimbólumos kártya mellé. És hasonlók. A küldetéskártyákat pedig egymásra helyezzük arccal felfelé úgy, hogy az A betű van a tetején. 4 lapot osztunk magunknak a startpakkból. És kész. Uccu bele!

Tehát van 4 kártyánk és ott van 6 akadály. Minden körben 1 akadályt hatástalaníthatunk, ha lehet. Ez majd később változik 2-re és 3-ra, ha ügyik vagyunk. Ha megvan a kezünkben, és kijátszható az a O vagy Δ, (vagy néha egyesített) mennyiség, ami a kártya aljára van írva, akkor interaktálhatunk 2 féle képpen. Döntenünk kell! Ha harcolunk, akkor a lap a miénk lesz és a dobópaklinkba kerül majd. Ha csak kiütjük, akkor lefordítjuk. Fontos, hogy a lefordított lapok a sor végét elhagyva nem emelik a riadó szintjét. Ha nincs elég érték az adott ikonból, akkor skip és nem csinálunk semmit. Megesik. Miután túl vagyunk mindenen a körben a lapjainkat egy dobópakliba gyűjtjük a húzópakli mellett. Ezután a fent említett sor legjobboldali lapját eldobjuk, ám a rajta látható célkeresztes értékkel megnöveljük a riadó szintjét. Használjuk a tokeneket. Ekkor vagy 4 vagy 5 lap van a sorban. Gondoljuk rá úgy, mint egy futószalagra. Lapok jönnek és mennek és újra megjelennek. Feltöltjük balról kezdve - figyelve, hogy van-e a kártyákon adalék infó. Majd húzunk megint 4 lapot a saját paklinkból. És kezdődik újra a számolgatás, a harc vagy kiütés. Aztán megint emelkedik a riadó szint. Ha elfogynak a lapjaink, akkor újrakeverjük a dobópaklinkat. Ha elfogy a sor, akkor újrakeverjük az eldobott akadálylapokat. Minden küldetéskártyán látható az aktuális célunk. Amikor ezt teljesítjük összeszedjük a paklikat külön-külön, lenullázzuk a számlálót, megkapjuk a küldetéskártyát, megkeverjük a paklikat és újra osztunk. A sikeres küldetés után új lapok kerülnek az akadálypakliba. Az A kártya megnyerésével a B jelű lapokat kell belekeverni majd, és a C lesz a küldetés. És így tovább.

Győzünk, ha minden küldetést megcsináltunk. Ám amikor úgy fogynak el az akadálylapok, hogy nem tudunk újra 6 lapot kitenni vesztettünk. Ha a riadó eléri az 50-es szintet szintén bukta van. Amúgy hepinesz. Éééééés nagyjából ennyi!

pic3468698.jpg

Az elején kicsit lehet döcögősebb a dolog, mert van pár dolog, amit ki kell szaszerolnunk, és kell egy kis rutni és gyakorlás is. A játék a kapzsiság és mohóság bűnéről szoktatja le a kedves játékos szellemű gamereket. Nem mindig eredményes a harácsolás, amit más pakliépítős játékoknál megszoktunk. Sőt! Türelem kell. Viszont, ha beindul, akkor lehet darálni. A szerencse jelentékeny faktor, mert egy ratyi osztásnál csak integetünk a lapoknak, a riadó meg csak nőttön nő, aztán egyszer csak annyi. Adni kell neki időt. A grafika - legalábbis az új - nagyon jó, passzolós. 20 perc minden küldetés, ami kb. igaz is. Így az 5 küldetés együtt 1 óra, ha minden klappol. Inkább több. A játék angol, kell kis nyelvtudás. A 10 éves korhatár szerintem kicsit alacsony, de ezt ki-ki döntse el. Gyakorlatilag tényleg egy standard pakli kártya az egész, ami két bármivel, amit tokennek nevezünk ki játszható - én speciel Legot használtam. A játékban viszont nincs varia. Punktum. Kár. A jó Manuel igazán adhatna újabb küldetéseket. Kissé helyigényes, így ne játsszuk vonaton. Ezt leszámítva egy nagyon jó kis móka, meglehetős kihívással és átható hangulattal. 

Bond. James Bond. - James Bond.

Típus: Kártya, pakliépítés
Játékosok száma: 1
Ajánlott kor: 10+ év
Játékidő: 20-90 perc
Grafika: 4/5
Komplexitás: 2/5
Újrajátszhatóság: 1/5

Összesen: 4/5

Játszottál már ezzel a játékkal? Mik a tapasztalataid? Írd le kommentben! Ha nem, akkor próbáld ki, és utána írd le, hogy tetszett!

Szokás szerint íme egy kép az otthonilag legyártott verzióról. Itt a grafika már az új fajta, nem a fentebb látott, ami szerintem a játék javára szolgált. Így szebb, és klafább. A Lego láthatóan tökéletes jelölő, Pókember mini-autójának hátsó kerekei pont jók. Úgyis első kerék meghajtású a járgány. A megszokott Arkham alátét helyett pedig egy szintén házi gyártmányú pálya látható, ami természetesen letölthető a többi anyaggal a netről. Az összehajtása problematikus sajna. Amúgy tökre ku-kúl.

20190703_075643.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://xoxoxkapitany.blog.hu/api/trackback/id/tr4014926566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása